Szkolenia w hotelu - czy warto?

Szkolenia to niezwykle ważne wydarzenia w życiu każdej firmy. Warunkiem jest jednak ich właściwa organizacja. Są szansą na podniesienie kwalifikacji pracowników oraz poszerzenie zakresu ich wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych. W wielu przypadkach szkolenia służą również identyfikacji z firmą. Pracownik związany z danym przedsiębiorstwem wykazuje się większym zaangażowaniem i pracuje bardziej efektywnie. Podstawowy dylemat związany z organizowaniem szkolenia to wybór odpowiedniej lokalizacji. Wiele firm skłania się dziś ku przygotowaniu szkolenia w hotelach, które nie tylko posiadają odpowiednie zaplecze konferencyjne, ale również są w stanie zaoferować miejsca noclegowe, wyżywienie w hotelowej restauracji oraz dodatkowe atrakcje np. w postaci hotelowego basenu czy SPA.

Jakie możliwości daje hotel?
Jednodniowe szkolenia można oczywiście z powodzeniem przeprowadzić w siedzibie firmy, pod warunkiem, że posiada ona odpowiednią salę. Jednak szkolenie kilkudniowe warto zorganizować w hotelu. Przemawia za tym kilka argumentów. Hotel wyposażony jest w odpowiednie zaplecze, które ułatwia przeprowadzanie szkolenia. Chodzi nie tylko właściwej wielkości salę, ale również o niezbędny sprzęt audiowizualny. Organizując szkolenie w siedzibie firmy o takie kwestie trzeba zadbać na własną rękę.
Podczas szkolenia przeprowadzanego w hotelu nie musimy martwić się o poczęstunek dla uczestników, a w przypadku szkolenia kilkudniowego o ich pełne wyżywienie. Ogromną zaletą jest również zgromadzenie wszystkich uczestników szkolenia w jednym miejscu. Pod względem logistycznym to bardzo dobre rozwiązanie. Unikamy w ten sposób opóźnień i nieprzewidzianych sytuacji.

Jakie zalety ma szkolenie w hotelu?
Podstawową zaletą szkolenia w hotelu jest skupienie wszystkich zadań w jednym miejscu. Obsługa hotelowa może służyć uczestnikom szkolenia wszelką pomocą. Recepcja udziela potrzebnych informacji i zapewnia identyfikatory. W hotelu zatrudnieni są również specjaliści i pracownicy techniczni, którzy okazują się niezwykle pomocni w przypadku awarii sprzętu lub kłopotów z jego obsługą.

Po zakończeniu warsztatów ich uczestnicy mogą zregenerować swoje siły oraz zrelaksować się. Mają również ułatwioną integrację. Wszystko to sprzyja ich koncentracji podczas kolejnych dni szkolenia. Wypoczęta osoba jest w stanie przyswoić więcej wiedzy w sposób bardziej efektywny i szybszy. Dzięki organizacji szkolenia w hotelu tego typu wydarzenia nie kojarzą się pracownikom z przymusem i czymś nieprzyjemnym.

Autor